تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1400

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1400 یکی از مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان می باشد. طبق آخرین دستور العمل پذیرش دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی لازم برای ورود به این دانشگاه 24 سال تمام در بدو ورود است .

دانشگاه فرهنگیان هر ساله در مقطع کارشناسی پیوسته و در هر 5 گروه آزمایشی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، دانشجو می پذیرد .

به دلیل تضمین شغلی فرد پذیرفته شده در این دانشگاه ، هر سال شاهد رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بین داوطلبان کنکور سراسری هستیم . اما این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند ؟
تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیازمند داشتن شرایط خاص معدل ، تراز آزمون کتبی ، بومی بودن و موفقیت در مصاحبه علمی و معاینات پزشکی است . شاید با خواندن شرایط مذکور قبولی در این دانشگاه را کار آسانی تلقی کنید اما با توجه به اینکه شرایط سنی خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است ، نگرانی های زیادی برای داوطلبان ایجاد می شود . در ادامه این مقاله شرایط سنی دانشگاه  تربیت معلم برای کنکور ۱۴۰۰ ارائه شده است .

جزئیات افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری به منظور ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی واجد شرایط سنی ورود به این دانشگاه نیز باشند . 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در سال های اخیر دست خوش تغییراتی بوده به نحوی که تا سال 92 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام بود ، اما پس از آن با کاهش شرط سنی از 24 به 22 تغییر یافت .

همچنین این دانشگاه در سال 96 قصد داشت شرط سنی را از 22 به 20 تغییر دهد که به دلیل اعتراض داوطلبان به تغییر ناگهانی شرط سنی و برنامه ریزی که داوطلبان بر اساس سن 22 سال جهت پذیرش انجام داده بودند ، سن پذیرش را از 20 سال به 22 سال بازگرداندند .

براساس دفترچه ثبت نام کنکور 1400 حداكثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( 1/7/1378 به بعد ) در نظر گرفته شده است.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1400

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان که بین 22 تا 24 سال سن دارند، محدودیتی برای ثبت نام در این آزمون ندارند، زیرا ممکن است شرایط سنی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مطابق سال گذشته به 24 سال افزایش داده شود.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1400

محاسبه سن هـر داوطلـب بـا توجـه بـه منـدرجات اصـل شناسنامه ‌ای اسـت کـه فرد بـه استناد آن در کنکور سراسری ثبـت ‌نـام می کند ، بنابراین چنانچه تغییراتی در مدارک هـویتی ، بـه ویـژه تاریخ تولد داوطلب بـه وجـود آمده باشد ، قبولی وی در هر مرحله ای از آزمون که باشد لغو خواهد شد .

در نظر داشته باشید انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و مـوارد دیگـر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلـب افزوده نمی کند به طور کلی حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت .

داوطلبان این دانشگاه توجه داشته باشند که تنها داشتن شرط سنی برای پذیرش این دانشگاه کافی نیست ، چرا که این دانشگاه علاوه بر شرط مذکور ، شرایط دیگری را نیز اعلام کرده و از با توجه به این که پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاص است ، افرادی که رتبه و شرایط مورد نظر را داشته باشند ، جهت انجام مصاحبه به هسته های گزینش دانشگاه های فرهنگیان دعوت می شوند و موارد مهمی نظیر توانایی بینایی ، شنوایی و گفتاری آن ها در این مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد .

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای سال 1400 چگونه است؟

شرایط دقیق و نحوه ثبت نام برای سال 1400 در این مقاله توضیح داده شده است.

آیا با هر سنی میتوانیم وارد دانشگاه فرهنگیان شویم؟

خبر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان بایستی شرایط سنی انرا رعایت نمایید.

آیا مدت سربازی به شرایط سنی اضافه خواهد شد؟

خیر سربازی باعث افزایش سن مجاز نخواهد شد.

نظرات و پرسش‌ها

۵ پرسش و دیدگاه

  1. آواتار طاها طاها مطرح کرد:

    سلام چرا شرط سن براورود به دانشگاه فرهنگیان را کاهش دادید درسال 99 سن داوطلبان 24 سال دردفترچه بود ودر1400سن ورود وپذیرش دردانشگاه فرهنگیان 22 سال چرا سن را کاهش دادید شمارا به قرآن قسم شمارا به وجدان تون قسم 24 سال درنظر بگیرید یک سال کامل تلاش نمودم تا به آرزوم برسم وقبول شوم دردانشگاه فرهنگیان حالا که دفترچه اومده شرط سن زده 22 سال شمارو به خدای بزرگ قسم می دهم شرط سن رابه همون 24 برسانید وکاهش ندهیدممنونم

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      دوباره افزایش پیدا کرده است…

  2. آواتار علی علی مطرح کرد:

    سلام،به نظرشماچقدراحتمال داره سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان درکنکور۱۴۰۱ کاهش پیدا کنه و۲۲سال بشه؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام احتمالش کمه به نظر من

  3. آواتار امین امین مطرح کرد:

    لطفأ شرط سنی همون 24 سال بگذارید برای کنکور 1401 اینقدر هم با روح روان بچه های مردم بازی نکنید بخدا ما هم گناه داریم من باتوجه به حرف های آموزش پرورش کتاب باز میکنم بخونم برای کنکور یادم میاد سازمان سنجش شرط سنی انگولک میکن کتاب می بندم الان تکلیف ما چیه یک بار برای همیشه یه قانون تصویب کنید . به لطفأ دکتر حنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و دیوان عدالت شده 24 خوب بگذازید 24 سال بمون.. خدا همه کست را رحمت کن و بهت تن سالم بده جناب دکتر حنیفر.. که نشان دادی یه خوزستانی در تمام عرصه ها مرد…….

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی