تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
هفته آخر کنکور چه کار کنیم

هفته آخر کنکور چه کار کنیم ؟ + 10 کار ضروری

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

سلام من رضا فضایلی مشاور تحصیلی و کنکور امروز میخواهم راجب به پرسش پر تکرار هفته آخر کنکور چه کار کنیم ؟ توضیحات مهمی رو خدمت تمام داوطلبان کنکور ارائه بدم.

اگر شما هم امسال کنکور دارید و دچار سردرگمی هستید که چطوری از هفته آخر کنکور بهترین استفاده رو ببرید تا پایان این مقاله همراه من باشید.

ساعت خواب هفته قبل کنکور بسیار مهم است

استرس هفته قبل کنکور

اولین نکته ای که من در طی سال‌های اخیر باهاش مواجه شدم اینه که بچه های کنکور در هفته آخر متاسفانه خواب درستی ندارند. این موضوع باعث میشه تا تنظیم خواب از بین بره و قطعا ذهن آرامش لازم رو نداشته باشه…

شما باید هفته آخر کنکور اولین کاری که میکنین آرامش فکری داشته باشید. پس اولین قدم بیایید ساعت خواب رو طوری تنظیم کنید که ساعت 6 صبح بیدار باشید تا دیگه روز کنکور بدون هیچ دغدغه ای آماده ترین ذهن رو همراه خودتون ببرید.

من بارها مراقب کنکور بودم و افزادی رو مشاهده کردم که به خاطر مشکلات خواب هفته آخر کنکور درگیر اشتباهات جبران ناپذیری شدند و خوب کل زحمات 12 ساله تحصیلشون از بین رفته…

اگر خودتون نتونتسدی براحتی مشکل خواب رو حل کنین میتونید از یه دکتر یا داروهای گیاهی کمک بگیرید. حتما نظرات ارزنده خودتون رو راجب خواب در قسمت نظرات مطرح کنید تا تبادل نظر داشته باشیم.

غذای خوب بخورید

هفته قبل کنکور دیگه فرصتی برای اینکه بخواهید از غذاهای فست فود و ناسالم استفاده بکنین نیست. شما باید صعی کنید از بهترین غذاهای خانگی و سالم استفاده بکنین.

غذاهای روزهای آخر کنکور

طبیعتا بدن و ذهن شما نیاز داره تا در هفته آخر کنکور به بیشترین انرژی ممکن دسترسی پیدا بکنه ، خوب چه راهی برای دریافت این انرژی به جز غذاهای سالم میشناسید؟ حتما نظرات خودتون رو راجب به بهترین غذاهایی که میشه هفته آخر کنکور استفاده کرد مطرح کنید…

راستی تا یادم نرفته بگم به هیچ وجه بچه ها هیچ وعده غذایی خصوصا صبحانه رو فراموش نکنین که روز کنکور به مشکل خواهید خورد. همچنین از تند خوردن و پرخوری هم پرهیز کنید. غذای بیرون هم که بهش اعتمادی نیست پس چرا باید روی اون ریسک کنیم؟

هفته آخر کنکور ورزش فراموش نشه

خیلی ها از من سوال میکنند که :هفته آخر کنکور چه کار کنیم ؟ منم بهشون میگم ورزش کنید ولی کو گوش شنوا و کسی که جدی بگیره!

عزیز دل کنکوری ورزش باعث میشه که … توقع داری چی بگم ؟ مهمترین چیزی که ورزش باعث میشه به شما کمک بشه تنظیم ضربان قلب و کاهش استرس های ناشی از فشارهای روانی و روحی کنکور هست.

کسی که ورزش کنه طبیعتا ساعت خواب و خوراکش هم تنظیم میشه …

البته نگفتیم بیا برو باشگاه بدنسازی ثبت نام کن برای هفته اخر کنکورت… یه پیاده روی ساده شاید بتونه بهترین کمک رو به شما بکنه… البته اگر تفریحاتی مثل شهربازی یا کوه نوردی یا دوچرخه سواری هم داشته باشید که خیلی خوبه …

هفته آخر کنکور ورزش فراموش نشه

هفته آخر قبل کنکور درس بخونیم ؟

به نظرم شاید مهمترین سوالی که از اول مقاله تو ذهن شما بوده همین بوده! بخوام خیلی واضح و خلاصه پاسخ این سوال رو بدم باید اینو بگم که درس نخونید! اشتباه نشه ها هفته قبل کنکور رو گفتم درس نخونید 😂

خوب اگر قراره درس نخونیم باید چه کار کنیم؟ کی زرنگه بگه ؟

آفرین آفرین شما باید فقط تو هفته آخر کنکور درسها رو مرور کنین و تست بزنید. یادمه یه دانش اموز داشتم هفته آخر زنگ زده آُای فضایلی میشه بیام کلاس خصوصی این مباحث ریاضی رو بهم آموزش بدین 😱

منم چنان برخوردی باهاش کردم که دیگه اینقدر بی برنامه نباشه ! یعنی چی که هفته آخر بخواهید یه درس جدید بخونین و یادش بگیرید … از اول سال کجا تشریف داشتین؟

اصلا امکان نداره تو هفته آخر شما بتونید درس جدیدی رو یادش بگیرید و بهش مسلط بشید. به نظر من فقط باید قبلی ها رو مرور فوری بکنید و یاد آوری بشه براتون …

از اون طرف هم چند تا از آزمون ها و تست های پرتکراری که دارید مجدد بزنین تا بهشون مسلط بشید و مشکلاتی که احیانا وجود داره رو از بین ببرید…

حتما برای خودتون استراتژی نحوه برخورد با سوالات سخت و دشوار رو هم بچینید. یعنی بدونید کدوم تست ها رو قراره سر جلسه کنکور جواب بدین و کدوم ها رو نزده رها کنید و …

رتبه های برتر هفته آخر کنکور چه کار کردند؟

رتبه های برتر هفته آخر کنکور چه کار کردند؟

نگین یغمایی : رتبه‌ی ۲ ریاضی کشور: من هفته‌ی آخر ساعت مطالعه‌ام را کم کرده بودم و بیش‌تر سعی می‌کردم آرامشم را حفظ کنم. بیش‌تر کتاب درسی را ورق می‌زدم و بیش‌تر عمومی‌ها را می‌خواندم. یک آزمون تألیفی هم کار کردم.

امید چهره‌گشا : رتبه‌ی ۵ ریاضی کشور: من فقط مجموعه‌ی ۹۲ خارج از کشور را آزمون دادم و بقیه‌ی روزها به تورق سریع گذشت. ادبیات و شیمی و دین و زندگی را دو سه بار ورق زدم.

شایان پورمیربابایی : رتبه‌ی ۱ تجربی کشور: من یک آزمون سراسری تمرین کردم. سعی کردم نکاتی را که در دوران جمع‌بندی نوشته بودم مرور کنم. من در یک ماه آخر، زیست، زمین‌شناسی، دین و زندگی و نکات حفظی شیمی را یک دور کامل مرور کردم و سعی کردم از آن‌ها نکته‌برداری کنم تا در هفته‌ی آخر بتوانم از آن‌ها استفاده کنم.

در هفته‌ی آخر کل آیات دین و زندگی را مجدداً مرور کردم. روی زمین‌شناسی هم وقت زیادی گذاشتم. سعی کردم مباحث حفظی زیست را مرور کنم. خلاصه‌هایی که از فصل‌های آخر کتاب‌های سال چهارم تهیه کرده بودم خواندم و در مورد تمام درس‌ها تورق سریع داشتم.

مهسا دولتشاهی : رتبه‌ی ۴ تجربی کشور: چند روز اول سعی کردم بعضی از مباحث عربی و ریاضی و زیست را که نیاز به توجه بیش‌تر داشت مرور کنم. من در یکی از آزمون‌های سنجش ثبت نام کرده بودم اما شرکت نکردم و آن آزمون را در منزل در هفته‌ی آخر از خودم امتحان گرفتم. تاریخ ادبیات و یک‌سری لغت را هم مرور کردم. سعی کردم نگاهی به کتاب زمین‌شناسی داشته باشم و به مرور آیات دین و زندگی نیز پرداختم.

احسان موهبتی : رتبه‌ی ۳ انسانی منطقه‌ی ۲ من هفته‌ی آخر مجموعه آزمون خارج از کشور سال ۹۲ را آزمون دادم و تصحیح کردم. من در این یک هفته خلاصه‌های تاریخ ادبیات را مرور کردم و منطق و عروض را هم دوباره مطالعه کردم.

امیر زارع : رتبه‌ی ۴ انسانی منطقه‌ی ۲: هفته‌ی آخر فقط کتاب‌ها را ورق می‌زدم و قسمت‌هایی را که علامت زده بودم بیش‌تر می‌خواندم. هر درسی که تمام می‌شد یک آزمون تک‌درس جامع کار می‌کردم. در بین درس‌ها، درس‌هایی که سخت بود تست‌های علامت‌دار کار می‌کردم. درکل ساعت مطالعه‌ام در هفته‌ی آخر کم شد و دو روز آخر به مطالعه‌ی مطالب فرّار پرداختم.

لادن خالوپور : رتبه ۱ ریاضی منطقه ۳کنکور ۹۰، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: من در یک ماه آخر که آزمون می دادم پشت پاسخ برگ همان آزمون نکات هر درس را جداگانه می نوشتم. هفته ی آخر دوباره آن ها را مرور کردم. برای درس ادبیات فارسی دوباره کلمات و اعلام را خواندم و برای دین و زندگی نگاه کوتاهی بر آیات داشتم.

چون فکر می کردم جلسه ی کنکور ممکن است برای من ایده آل نباشد، هنگام آزمون دادن خود را به شرایطی مثل محیط پر سر و صداتر و گرم تر عادت دادم. روز آخر نیز همراه با خانواده بیرون رفتم و خودم را از دغدغه ی کنکور دور کردم.

مریم فرحناک غازانی : رتبه۹ ریاضی کشورکنکور۸۹، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: در هفته ی آخر همه ی کتاب ها حتی ریاضی و فیزیک را تورق سریع کردم و تقریبا تست کار نکردم. در ادبیات بیش تر روی واژگان و تاریخ ادبیات و در دین و زندگی روی آیات تمرکز کردم.

در هفته ی آخر خیلی روی آرامشم کار کردم و سعی کردم به رتبه فکر نکنم چون به نظرم یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور داشتن آرامش است. از بعد از ظهر روز قبل از کنکور درس نخواندم و استراحت کردم. عصر هم به حوزه ی امتحانی رفتیم تا مسیر را شناسایی کنیم.

رستگار رحمانی : رتبه۱کنکور تجربی و زبان کنکور۸۸، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران: در هفته آخر تقریبا نمی شود چیزی یاد گرفت؛ بنابراین از خواندن مطالب جدید که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم، خودداری کردم. در هفته آخر آن چه را که تاکنون خوانده بودم، تقریبا ۲ بار روزنامه وار مرور کردم.

از هر فصل یا مطلب، خلاصه ها، فرمول های مربوطه و تعدادی از تست های کنکورهای چند سال اخیر را تمرین کردم.همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم.

این کار را حداقل از ابتدای هفته آخر شروع کردم. اجرا و کشف فلسفه تکنیک های متفاوت را برای سر جلسه کنکور نگه نداشتم و با اجرای آزمون های کتاب های زرد این تکنیک ها را تمرین کردم. چون نگران بودم به مرور تمام آن چه که باقیمانده است نرسم، آن ها را با توجه به بودجه بندی چند سال اخیر (کهn! بار در مجله آزمون چاپ شده ) اولویت بندی کردم.

توجه داشته باشید که برخی مسائل حاشیه ای در سر جلسه کنکور می تواند موجب حواس پرتی شما گردد. به عنوان مثال شاید روند توزیع و جمع آوری دفترچه سوال و پاسخنامه مثل جلسات آزمون های کانون نباشد. یا اعلام بعضی از کد ها از بلندگوی حوزه، رفت و آمد و صدای صحبت برخی از مراقبین و ….

شما چه نظری دارید؟ حتما در قسمت نظرات وارد کنید تا با هم بررسی کنیم …

سوالات مهم

یک هفته قبل کنکور چه کار کنم؟

قطعا این هفته مهم ترین زمان برای هر شخص کنکوری هستش ، در این مقاله ما راجب کارهای مهمی که باید انجام بدید صیحت کردیم.

هفته آخر کنکور مطالعه کنم؟

برای یافتن پاسخ این سوال حتما مقاله رو دنبال کنید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی