تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
زمان اعلام نتایج کنکور 1401

زمان اعلام نتایج کنکور 1401

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

هر ساله بعد از برگزاری کنکور سراسری همه داوطلبان به دنبال فهمیدن زمان اعلام نتایج کنکور هستند، چراکه سرنوشت ۱۲ سال تلاش و خصوصا سال آخر کنکوری خواندن با دیدن کارنامه اولیه کنکور تا حد زیادی مشخص می گردد. از طرفی همه به دنبال این هستند تا هر چه سریعتر سراغ انتخاب رشته بروند. اگر شما هم جزء این داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستید که این روزها نگران نتایج کنکور هستید و منتظر فهمیدن زمان اعلام نتایج کنکور 1401 از سمت سازمان سنجش می باشید تا پاین این نوشته همراه ما باشید تا از آخرین اخبار اعلام نتایج کنکور مطلع گردید.

۹ مرداد : زمان اعلام نتایج کنکور 1401 بعد از دهه اول عزاداری محرم می‌باشد

با اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در اواسط مرداد پس از عزاداری تاسوعا و عاشورا اعلام خواهد شد. حسن مروتی گفت: برنامه ما این است که ثبت نام داوطلبان در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همزمان با انتخاب رشته‌های با آزمون انجام شود و نتایج اولیه کنکور سراسری در اواسط مرداد پس از عزاداری دهه اول محرم اعلام خواهد شد.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها حدودا ۸۵ درصد است، اظهار کرد: نتایج پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها همزمان با نتایج کنکور در اواخر شهریور از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

او تاکید کرد: نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور اعلام خواهند شد.

زمان اعلام نتایج کنکور 1401

۱۸ تير : زمان اعلام نتایج کنکور 1401 اواسط مرداد ماه می باشد

رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری اواسط مرداد به صورت کارنامه منتشر می شود.

عبدالرسول پور عباس گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته هنر روز هشتم تیر، ریاضی و انسانی نهم تیر، تجربی دهم تیر و زبان های خارجه یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد.

او افزود: آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است.

رئیس سازمان سنجش درباره پیش بینی زمان اعلام نتایج کنکور 1401 گفت: پیش بینی می شود نتایج اولیه در اواسط مرداد اعلام و کارنامه منتشر شود و انتخاب رشته از دهه سوم مرداد انجام گیرد و نتایج نهایی اواخر شهریور اعلام شود.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی