تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
تعویق کنکور سراسری 1400

تعویق کنکور سراسری 1400

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

متاسفانه همچنان بیماری کرونا در حال بیداد کردن می باشد. عدم واکسیناسیون کافی و گسترش موج چهارم باعث شده تا احتمال تعویق کنکور سراسری 1400 به یکی از بحث های بسیار مهم روز تبدیل گردد. در حال حاضر تنها تصمیم که مانع از تعویق کنکور سراسری 1400 شده است، برگزاری کنکور در طی 4 روز جداگانه می باشد.

متاسفانه چیزی در حدود یکسال از شیوع کرونا در ایران می گذرد و این ویروس منحوس تاثیرات مخربی بر تمام جامعه ایران داشته است. بهمن ماه سال گذشته بود که در برخی از مناطق کشور شیوع بیماری کرونا اعلام و به دنبال آن بسیاری از مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند . ویروسی که با انتشار آن برای هموطنان و داوطلبان آزمون های سراسری سنجش در مناطق متعدد کشور مشکلات بسیاری را به وجود آورد و علاوه بر آسیب‌ های فیزیکی که برای مردم به همراه داشت آسیب‌ های روحی و روانی بسیاری هم ایجاد کرد و سبب تضعیف روحیه همه مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویانی که خود را آماده کنکور می‌ کردند شد .

آخرین اخبار تعویق کنکور

چهارشنبه 2 تیر : وزیر علوم با بیان اینکه به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمی کنیم، گفت: برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند.
دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص امکان تعویق زمان برگزاری آزمون های ملی اظهار کرد: ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی تعویق آزمون ها را قبول نمی کنیم برنامه ما این است تمامی آزمون های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر اینکه شرایط بهداشتی به گونه ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون ها شویم.

چهارشنبه 15 اردیبهشت : بنا به گفته رئیسی سخنگو ستاد ملی کرونا تعویق کنکور سراسری ارشد 1400 قطعی شده است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با یکی از رسانه‌ها درباره برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: آزمون‌ها را باید به دسته‌های آزمون‌های پایه نهم، دوازدهم، کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها از قبیل آزمون کارشناسی ارشد و آزمون‌های وزارت بهداشت تقسیم بندی کرد. در جلسات کارشناسی مقرر شد هیچ آزمونی از قبیل کارشناسی ارشد در خرداد ماه برگزار نشود که این موضوع باید شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود و اطلاع رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

چهارشنبه 15 اردیبهشت : موضع وزارت بهداشت درباره برگزاری یا تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۰/ امتحانات خرداد به تعویق می‌افتد؟
سیما سادات لاری با بیان اینکه درحال حاضر با موضوعات کنکور سال ۱۴۰۰ و برگزاری امتحانات سال یازدهم و دوازدهم رو به رو هستیم  گفت: برگزاری یا تعویق کنکور سراسری بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعویق کنکور سراسری و برگزاری امتحانات خرداد ماه بستگی به شرایط شیوع بیماری در کشور بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است هرچند وزارت بهداشت همواره بر رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی تاکید داشته و ما توصیه‌های لازم را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

شنبه 11 اردیبهشت : رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال تعویق کنکور سراسری گفت: اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد.

خسرو ساکی افزود: امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و در ۲۴ خرداد ماه پایان می‌یابد.
البته اگر شیوع کرونا در ایام مذکور شدت یابد، آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود؛ زیرا سلامت دانش آموزان همواره در اولویت است بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد و تعویق کنکور سراسری قطعی خواهد شد.

پنج شنبه 9 اردیبهشت : خبر فوری – تعویق کنکور ارشد پزشکی 1400- مرکز سنجش آموزش پزشکی ساعتی پیش در ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت همه گیری بیماری کرونا در سراسر کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت سلامتی کلیه داوطلبان، بر اساس رای شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت در ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر برگزار نمی شود. زمان برگزاری آزمون متعاقبا اعلام می شود.

با توجه به تعویق کنکور ارشد پزشکی، احتمال تعویق کنکور سراسری نیز به شدت قوت گرفته و احتمال بررسی آن توسط وزرات بهداشت می باشد. این کنکور نسبت به کنکور سراسری جمعیت کمتری دارد ولی در فاصله یکماه تا برگزاری به تعویق افتاد!

چهارشنبه 8 اردیبهشت : جمع کثیری از داوطلبان با شرکت در کمپین های تعویق کنکور 1400 میخواهند هر طور شده صدای خود را به گوش مسئولین برسانند. در همین راستا یکی از مسئولان سنجش درباره سوال یکی از مخاطبین اعلام نموند، سازمان سنجش صرفا متولی برگزاری آزمون می باشد و برای تعویق کنکور سراسری 1400 نیاز به دستور از سوی ستاد ملی کرونا و یا مجلس شورای اسلامی باشد.

یکشنبه 5 اردیبهشت : در حالی که هر روز از گوشه و کنار کشور خبر رسیدن گونه های جهش یافته کرونا به گوش می رسد. آزمون نظام مهندسی به تعویق افتاد. این آزمون که قرار بود آخر اردیبشهت برگزار شود، به مرداد 1400 انتقال یافت. حال باید دید در حالی که آزمون نظام مهندسی جمعیت کمتری نسبت به کنکور دارد و به تویق افتاده است، داستان تعویق کنکور سراسری 1400 به کجا خواهد رسید. به نظر می رسد همچنان باید منتظر بررسی بیشتر شرایط تعویق کنکور ماند.

یکشنبه 5 اردیبهشت : احتمال تعویق کنکور کمتر از قبل شد! متاسفانه برنامه جدید امتحانات نهایی 1400 توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام گردید که نشان از برگزاری حضوری امتحانات دارد. با توجه به این موضوع احتمال تعویق کنکوری سراسری 1400 نسبت به قبل بسیار کمتر شده است. کماکان هیچ کدام از مسئولین ستاد ملی کرونا و همچنین دکتر نمکی به عنوان متولی اصلی وزارت بهداشت هیچ صحبت امیدوار کننده ای برای تعویق کنکور سراسری 1400 به زبان نیاورده اند.

شنبه 4 اردیبهشت : وزیر علوم با تاکید بر اینکه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تاثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها که طی روزهای اخیر از سوی برخی سایت ها و در فضای مجازی مطرح شده، قرار گیرند، گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود.

چهارشنبه 1 اردیبهشت :محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست عده ای جهت تعویق برگزاری کنکور با توجه به ورود به پیک چهارم کرونا اظهار کرد: ما از شرایط دو ماه آینده خبر نداریم که اوضاع کرونا چه می شود و موج چهارم چه طور عمل می کند؟. این بستگی به همراهی دولت و سیاست گذاری ها دارد. اگر بتوان به شرایط قبل از عید برگشت برگزاری کنکور مشکلی ایجاد نمی کند. با این اوصاف می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ریزی های دقیق تر کنکور را برگزار کرد اما اگر شرایط کرونایی مثل الان باشد خود مسئولان و ستاد کرونا تصمیم لازم را خواهند گرفت.

سال گذشته به دنبال شیوع سریع این بیماری ، وزیر بهداشت وارد موضوع شد و به جهت جلوگیری از روند سریع انتشار کرونا ویروس ، دستور العمل تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد و سراسری ( کارشناسی ) را ارائه دادند . امسال نیز احتمال دارد تا دکتر نمکی دستور تعویق کنکور سراسری 1400 را به ستاد ملی کرونا ارائه دهد.

امسال شرایط و آمار کرونا بسیار بدتر از سال گذشته می باشد و شاهد درگیری سن های پایین به کرونای انگلیسی هستیم که نرخ واگیر بسیار بالاتری نسبت به ویروس قدیمی چینی دارد و ممکن است با برگزاری و عدم شرایط مناسب با یک پیک بسیار بدتر مواجه شویم که این بار آماری فراتر از دور های قبلی داشته باشد و مهار آن دشوار باشد. از طرفی رنگ بندی شهرها روند مشخصی ندارد و هر لحظه ممکن است در هر شهری به رنگ سیاه تغییر رنگ دهیم. در چنین شرایطی توقع به جای خانواده در تعویق کنکور سراسری 1400 از سوی ستاد ملی کرونا فعلا بی پاسخ مانده است.

سازمان سنجش که مجری برگزار کننده آزمون های سراسری کشور است در پی بررسی های صورت گرفته در شورای سنجش و پذيرش با تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری موافقت کرد . در ادامه مقاله به بررسی احتمال تعویق مجدد کنکور ۱۴۰۰ می پردازیم و به این سوال جواب داده خواهد شد که آیا کنکور 1400 نیز عقب می افتد ؟

دکتر فضایلی مشاور کنکور تجربی مشهد از دانش آموزان میخواهند ضمن حفظ آرامش خود در طی این مدت دست از مطالعه برندارند و تا مشخص نشدن شرایط بنا را بر عدم تعویق کنکور بگذارند.

سوال بسیاری از داوطلبان در خصوص زمان برگزاری ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ است که آیا با توجه به عدم دسترسی به واکسن و شیوع مجدد کرونا ، کنکور سراسری امسال هم به تعویق میفتد یا خیر ؟ آیا احتمال تعویق کنکور سراسری 1400 وجود دارد ؟  با توجه به اینکه آزمون سراسری در تیر ماه برگزار می شود و ممکن است تا آن زمان یا کلا همه خوب شده ( واکسن تهیه شود ) یا آمار سرایت و سرعت انتقال بیماری رو به کاهش باشد ، کنکور سراسری 1400 طبق روال سال های گذشته تیر ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد ؟

تعویق کنکور سراسری 1400

مطابق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر پیدا کرده و در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیر ماه برگزار می گردد. با توجه به این که اتفاقات پیش رو و تهیه واکسن قابل پیش بینی نیست باید تا ماه آینده صبر کرد تا انشالله بتوان پاسخ قطعی به احتمال تعویق کنکور سراسری 1400 داد. شایان ذکر است آزمون وکالت که قرار بود 20 فروردین برگزار شود همزمان با شیوع کرونا به تعویق افتاد.

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع اصلی تصمیم گیری درباره برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ است، اعلام کرد احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که در این صورت تاریخ جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

متاسفانه در چنین شرایطی سکوت مسئولین بسیار ناراحت کننده می باشد، دانش اموزانی که سال های سال مشغول به تحصیل بوده اند و در حال مطالعه دروس بوده اند با این سر درگمی مواجه شده اند که در این مدت چگونه درس بخوانند، از طرفی اگر کنکور عقب نیافتد نیاز به جمع بندی دروس در این مدت باقی مانده دارند و در صورتی که تعویق کنکور سراسری 1400 اجرایی شود، داشتن و اجرا کردن یک برنامه جمع بندی کنکور ، ممکن است زود باشد و به رتبه داوطلبان آسیب برساند.

ما در گروه آموزشی برنا در حال رصد شرایط به صورت روز به روز هستیم و هر گونه اخبار جدید در مورد تعویق کنکور سراسری 1400 را در همین صفحه به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند، لطفا نظرات و پیشنهاد خود را از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید. امید می رود کنکور تنها در شرایطی برگزار شود که سلامتی همه داوطلبان حفظ گردد و خدایی نکرده مشکلی برای کسی بوجود نیاید.

سوالات متداول درباره احتمال تعویق کنکور سراسری 1400

احتمال تعویق کنکور وجود دارد؟

بله با توجه به شرایط موجود این احتمال وجود دارد که کنکور به تعویق بیافتد.

در صورت به تعویق افتادن کنکور، چه زمانی برگزار می شود؟

با توجه به اینکه تولید واکسن داخلی در دستور کار قرار دارد ، اگر کنکور به تعویق بیافتد بعد از واکسیناسیون احتمال برگزاری بسیار بالاست.

در چه صورتی تعویق کنکور منتفی خواهد شد؟

در صورتی که شرایط شهرها از قرمز و نارنجی به زرد و آبی تغییر کند، آزمون کنکور 1400 به تعویق نخواهد افتاد.

برای اعتراض به برگزاری و عدم تعویق کنکور سراسری 1400 چه باید کرد؟

تنها مرجع تصمیم گیری برای تعویق کنکور 1400 ، ستاد ملی کرونا می باشد. البته می توان از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز به برگزاری آزمون اعتراض کرد.

نظرات و پرسش‌ها

۱۰۰۴ پرسش و دیدگاه

  1. آواتار نسترن نسترن مطرح کرد:

    چقدر احتمال داره کنکور عقب بیافته؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      مشخص نشده هنوز به صورت دقیق که آیا تعویق کنکور اتفاق می افته یا نه ولی اگر انتخابات برگزار بشه قطعا کنکور عقب نخواهد افتاد

      • آواتار ناشناس ناشناس پاسخ داد:

        چرا اگر انتخابات بشه کنکور تعویق نمیفته؟

        • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

          با سلام
          قطعا برگزاری انتخابات در ماه خرداد نشان دهنده کاهش آمار کرونا خواهد بود و دولت برای اینکه اعتماد مردم نسبت به خودش را از دست ندهد، در صورت برگزاری انتخابات، کنکور رو تعویق نخواهد انداخت.

        • آواتار لیندا لیندا پاسخ داد:

          اتفاقا بعد از انتخابات موج پنجم کرونا در راهه ،

  2. آواتار رضا رضا مطرح کرد:

    ای بابا پس کی اعلام میشه؟
    چرا اینقدر اذیت میکنند!!!!!!

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام مشخص نیست و شاید تا هفته اخر خرداد چیزی اعلام نشه برای تعویق کنکور 1400

  3. آواتار مرضیه عابدی مرضیه عابدی مطرح کرد:

    من اگر کنکور ندم از سال دیگه محروم میشم؟ آخه خانواده ام نمیزارن برم کنکور بدم به خاطر کرونا

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      خیر اگر شما در کنکور شرکت نکنید دچار مرومیت از سال آینده نخواهید شد و جای نگرانی نداره

  4. آواتار مجید مجید مطرح کرد:

    تعویق ارشد و سراسری رو با هم اعلام می کنند؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      احتمالا تا تاریخ 20 اردیبهشت تعویق کنکور سراسری و ارشد به صورت رسمی بررسی و نتیجه ان اعلام خواهد شد. انشالله آخرین اخبار تعویق کنکور رو در همین صفحه بروز رسانی خواهیم کرد.

  5. آواتار مجید مجید مطرح کرد:

    سلام فکر می کنم به خاطر جلوگیری از پخش شدن بیشتر کرونای هندی و آفریقایی در کشور ارشد و سراسری رو به تعویق بیندازند
    اگه ارشد وسراسرری به تعویق بیفتن .فکر می کنم اول واکسیناسیون داوطلبا ارشد سراسری رو اول بزنند و دو روز رو تزریق بکنند تا بعدا برگزار کنند.چون اگه واکسن زده نشه و چند نفر از داوطلبان ناقل به کرونای جهش یافته های جدید باشن و اون رو به دیگری منتقل کنند .باعث افزایش این نوع جهش های جدید در کشور می شود. درسته؟
    فکر می کنم اگه واکسن هم بزنند بعد فاز دوم باشه .یعنی همراه فاز سوم داوطلبان ارشد و سراسری رو واکسن بزنند فکر کنم تا ۳ ماه طول بکشه تا کاملا دو روز رو دریافت و تزریق کنند و ایمنی لازم ایجاد شه .
    من اینجوری فکر می کنم که شاید در اوایل آبان ماه ارشد برگزار شه و در اواخر آبان ماه هم سراسری .و شاید هم بیشتر طول بکشه .درسته یا خیر این حدس من.

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام احتمال زیاد همه چیز تا آخر اردیبهشت مشخص خواهد شد. احتمال تعویق کنکور وجود داره ولی مسئولی هنوز اقدام به بررسی و پیگیری مناسب نکرده است.

  6. آواتار ناشناس ناشناس مطرح کرد:

    انگار موش ازمایشگاهی شون هستیم ک با زندگیمون بازی میکنن.یا جلسع بزارید و ب طور قحطی حرف بزنید یا اصلا جلسه نزارن تا وقت تصمیم نهایی شون چه وضعشه مارو سر درگم میکنن.خسته شدیم بخدا.

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      متاسفانه دقیقا همینطور است!
      انشالله که یک دلسوز پیدا بشه …

  7. آواتار مجید مجید مطرح کرد:

    پس چی شد این کنکور ما ،همه ی ازمون ها به تعویق افتاد به جز سراسری
    یعنی چی .این دیگه اخرین نظرشونه باید سر وقت برگزار شه
    اگه برگزار شه من نمی تونم رتبه ی خوبی بیارم چون چند ماه درگیر بیماری بودم
    و تا حالا کم خوندم
    اگه بخوام واسه سال دیگه بخونم از الان باید چیکار کنم
    کجا ثبت نام کنم که سربازی نرم و هزینش چقدر می شه و باید چند ترم ثبت نام کنم

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      حق با شماست و واقعا شرایط خوبی وجود ندارد.
      اگر کلاس 12 امی هستید، نیازی نیست حتما در جایی ثبت نام کنید تا سرباز نباشید، اگر هم فارغ التحصیل هستین، میتونید در دانشگاه های بدون کنکور، مثل پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و علمی کاربردی ثبت نام کنید.

  8. آواتار مبینا مبینا مطرح کرد:

    سلام بنظر شما با توجه به حرفی که زدم گفتن سراسری تعویق ندارع ولی همه ازمونا داشته ممکنه کنکور عقب بیفته؟؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      والا مشخص نیست دقیقا چه فکری در سر دارند و چرا اگر تعویقی قرار هست رخ بده زودتر اعلام نمیشه، اما برداشت ما و تجربه ما میگه تعویق نخواهیم داشت و باید آماده باشید با رعایت پروتکل ها در کنکور شرکت کنید.

  9. آواتار ناشناس ناشناس مطرح کرد:

    مگه کنکورها به ترتیب نباید برگزار بشه؟ الان رئیس جمهور گفته اول سراسری بعد ارشد..مگه میشه؟ پس ترتیب آزمونها چی؟ خیلی مسخرست اینکاراشون..انگار ارشد جونشون خیلی مهمه و سراسریا پوستشون کلفت..یا شاید هم مافیا به ضررشون هست اگر کنکور سراسری تعویق بخوره..یعنی علنا جون اینهمه کنکور ارزشش کمتر از مافیای کنکوره با این صحبتهاشون

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      ترتیب که البته مهم نیست واقعا ولی اینکه در شرایط خطرناک کرونایی برگزار بشه معقولانه نیست! امیدواریم که شرایط عوض بشه و کنکور به تعویق بیافته

  10. آواتار Ali Ali مطرح کرد:

    سلام سراسری گفتن ک تعویق نداره حالا احتمالش هست ک اگه تا زمان برگزاری شرایط بدتر بشه بازم جلسه بزارن ک تعویق بدن؟
    کلا میخام بدونم امکانش هست با این ک اینطوری اعلام کردن ک تعویق نمیدن ولی شرایط جوری بشه ک تعویق بدن؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      بله امکانش قطعا وجود خواهد داشت.

  11. آواتار رها رها مطرح کرد:

    تا مافیای کنکوری مثل کاظم قلمچی و.. باشن جون بچه ها براشون مهم نیست و کنکورم سر جای خودش برگزار میشه

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      بله متاسفانه

  12. آواتار رسول رسول مطرح کرد:

    وقتی جون بچه های ارشد پزشکی و علوم پایه مهمه ولی بخاطر انتخاباتشون بچه های کنکوری مهم نیستن، عدالت هم مهم نیست که چرا اونا آره ولی سراسری ها بخاطر جو انتخابات نباید تعویق داشته باشن که انتخاباتشون لطمه ای نبینه، ما کنکوری ها هیچ کدوم رای نمیدیم.

  13. آواتار فاطمه فاطمه مطرح کرد:

    سلام ببخشید شمایجامیگید تعویق داریم یجاهم میگید مافیانمیزارن میشه لطفا دقیق اینوبهمون بگید بخدا من از سردرگمی نمیدونم چیکارکنم

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      با توجه به آمار و شرایط بد باید داشته باشیم، ما احتمال تعویق کنکور رو گفتیم ولی تصمیم گیرنده اشخاص ستاد ملی کرونا هستند.

  14. آواتار لیلی لیلی مطرح کرد:

    دیگه تمام تلاشایی که کردیم
    همه جا نوشتیم که تعویق بدید ولی دیگه حرف ما انگار براشون ارزشی نداشته و از همه مهمتر سلامتی ما اصلا اصلا ارزشی نداره
    دیگه هم هیچ جا نمینویسم که تعویق بدید چون حرفای یک قرون هم نمیرزه

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      حق با شماست بله

  15. آواتار رضا طهماسبی رضا طهماسبی مطرح کرد:

    با سلام خدمت جناب وزیر من یه دانش اموز دوازدهمی از استان چهارمحال و بختیاری از یه شهر بسیار کوچک هستم که امکانات بسیار کمی دارد حتی اینترنت هم اینجا بسیار ضعیف است تورو به سر بریده شده امام حسین قسم میدم امتحانات نهایی رو به عقب بیندازید چون ما امسال هیچی از اموزش انلاین یاد نگرفتیم و در پایان امیدوارم مدیر سایت نظر من رو پیگیری کنه

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام متاسفانه راهی وجود نداره…

  16. آواتار مهدی مهدی مطرح کرد:

    کاش مسوولین عزیز، ما رو هم از این سیاست مسخرشون مطلع میکردن که چرا آزمونی مثل کنکور ارشد با داوطلبین خیلی کم باید به تعویق بیفته اون هم دو ماه، ولی کنکور سراسری با حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر نباید عقب بیفته. فقط به خاطر انتخابات، واقعا متاسفم واسه یه همچین ستاد مقابله با کرونایی که ما داریم. به نظر من باید اسم ستاد مقابله با کرونا رو میزاشتن ستاد پشتیبانی از کرونا . آماری هم که از تلویزیون پخش میکنن که دروغه . بخدا غیرت و معرفت هم خوب چیزیه

  17. آواتار راسال راسال مطرح کرد:

    تعویق نخوردن کنکور سراسری جدای از بحث کرونا بی عدالتی نابخشودنی هست بین کنکوری های امسال و پارسال که با آرامش و وقت بیشتری تونستن تو شرایط کرونایی درس بخونن. از طرف دیگه بی عدالتی محض هست بین داوطلبان سراسری و داوطلبان همه آزمون های دیگه که به تعویق افتادن.سریعتر باید تعویق رو اعلام کنن

  18. آواتار سرنا سرنا مطرح کرد:

    سلام چرا تو این شرایط تعویق نداریم ینی امکان داره مثله ارشد سه هفته پایانی اعلام کنن اخه بخاطر انتخابات اصلا جو کرونا فراموش شده و تمام شهرا زرد ونارنجیه خواهشا تعویق بدین ولا از استرس مردیممم خواهشا جواب بدین

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام بله احتمال تعویق کنکور سراسری مثل ارشد به صورت یهویی هستش، فعلا بحث سیاسی شده به خاطر انتخابات

  19. آواتار محمد محمد مطرح کرد:

    سلام لطفا احتمال تعویق کنکور وجود دارد؟
    حداکثر تا کی اعلام می کنند؟

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام بله احتمال تعویق وجود داره ولی چون از حالت عادی رد شده ایم شاید نهایتا یک هفته مونده به کنکور این اتفاق بیافتد.

  20. آواتار رضا رضا مطرح کرد:

    سلام
    باتوجه به در پیش بودن انتخابات ممکنه یک هفته بعد انتخابات بگن کنکور عقب افتاده؟تعویق منتفی ؟امروز شهر های قرمز بیشتر شدن1

    • آواتار دکتر فضایلی دکتر فضایلی پاسخ داد:

      سلام
      بله احتمالش بسیار زیاد هست، ولی نمیشه به صورت قطعی از تعویق کنکور حرفی بزنیم! چون تبدیل شده به یک بحث سیاسی! انشالله که عدالت برقرار بشه و کنکور تعویق بیافته

صفحات

1 2 3 26

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی