تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
فیزیک کنکور 99

روش مطالعه فیزیک کنکور

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

روش مطالعه فیزیک کنکور یکی از مهم ترین سوالات داوطلبین رشته های ریاضی و تجربی می باشد.

فیزیک یکی از پر اهمیت ترین و پر چالش ترین درس های کنکور هست که خیلی از دانش اموزان به علت عدم درک مطلب، روش نادرست مطالعه و تمرین کم به نتیجه نمیرسند و علی رغم وقت زیادی که سر جلسه آزمون روی درس فیزیک میگذارند، درصد قابل قبولی کسب نمیکنند. دست یافتن به درصد عالی در فیزیک نیازمند روش مطالعه و تست زنی حرفه ای در این درس هست. در ادامه روش کامل مطالعه درس فیزیک و نکات مهم در هنگام تست زنی در اختیارتون قرار میدم.

فیزیک کنکور

مرحله اول آموزش:

فرقی نمیکند که آموزش توسط معلم باشد یا درسنامه کتاب های کمک آموزشی، نکته مهم این است که مطلب به صورت مفهومی در ذهن شما جای بگیرد و با حل تمرین های ساده، کاربرد فرمول ها در مسئله را یاد بگیرید.

نکته:در حین مطالعه از فرمول ها خلاصه برداری کنید و مقداری جای خالی در کنار هر فرمول قرار دهید. در مراحل تست زنی نکات خاص استفاده از اون فرمول را در کنارش بنویسید و قبل از هر آزمون مرور کنید.

نکته:اول تلاش کنید تمرین های جزوه یا درسنامه را بدون نگاه کردن به پاسخ حل کنید و بعد به جواب مراجعه کنید از این طریق روش استفاده از مطلب در ذهن شما جای میگرد. در آخر تمرین های مهم و آن هایی که نتونستید حل کنید را علامت دار کرده و در دفعات بعد مطالعه درسنامه در دوران مرور و جمع بندی فقط علامت دار هارا حل کنید.

مرحله دوم تست آموزشی:

معمولا تست های کتاب های کمک آموزشی دارای طبقه بندی هست و تست های پشت سر هم معمولا استراتژی یکسان برای حل دارند. از هر طبقه بندی یک یا دوعدد تست برای آموزش حل کنید به این صورت که ابتدا بدون توجه به پاسخ تمام تلاش خود را برای رسیدن به جواب بکنید بدون توجه به زمان صرف شده، سپس میتوانید به پاسخ مراجعه کنید و شیوه حل را به صورت مفهومی یاد بگیرید.

مرحله سوم تست سرعتی:

ابتدا تعداد 10-20 سوال را انتخاب کنید و با توجه به زمان تست هارا حل کنید و بعد از تمام شدن میتوانید به پاسخ نامه مراجعه کنید. حال برای دفه دوم همین مقدار تست را انتخاب کرده و سعی کنید در زمانی کمتر از دفه قبل حل کنید. این کار تا به اتمام رسیدن تعداد تست های مورد نیاز ادامه دهید.

نکته: تست های که نکته آموزشی دارد را علامت دار کنید. این تست ها الزاما تست های غلط شما نیستند و هر تستی که نکته آموزشی جدید داشته باشد باید علامت دار شود.

نکته: در هنگام حل کردن مسائل فیزیک به اخر سوال و انچه که سوال از شما میخواهد توجه ویژه کنید، به خصوص یکا ها که میتواند دام آموزشی خوبی باشد.

نکته: اگر در سوالی بعد از خواندن متن احساس که را حل سوال دقیق در ذهنتان شکل نگرفته، داده های سوال را برای خود یاد داشت کنید و سپس شروع به حل سوال کنید و از آن نگذرید. حتما به جواب خواهید رسیدJ

نکته: اگر به سوالی رسیدید که موفق به حل آن نشدید سریع به پاسخ نامه مراجعه نکنید! سوال های بعدی را حل کنید و دوباره به آن سوال باز گردید. در این فاصله ذهن شما به دنبال را حل مناسب خواهد گشت و اکثرا موارد به جواب خواهید رسید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی