تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
پشت کنکور ماندن

پشت کنکور ماندن! چالش ها، راهکارها و کلیدهای موفقیت

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

پشت کنکور ماندن

پشت کنکور ماندن! این روزها با پایان یافتن انتخاب رشته افرادی که امیدی به قبولی ندارند و یا اینکه تصمیم خود را برای ماندن پشت کنکور به صورت جدی گرفته اند، قصد دارند تا به صورت جدی برای سال جدید با برنامه شروع کنند! شروعی که هر چند می تواند زمان خوبی باشد ولی هزار مسئله دارد!
اگر این شروع فقط از سر احساسات باشد باید عواقب بعدی و ناگوار یکسال پشت کنکور ماندن را به جان خرید! روی سخن با کسانی است که باز هم میخواهند جو زده عمل کنند و اشتباهات گذشته را تکرار نمایند! کوچکترین اشتباه ممکن است عواقب بسیاری بدی داشته باشد، اگر دنبال این هستید بهترین نتیجه را بگیرید تا پایان با این نوشته همراه باشید.

بزرگترین اشتباه همه در هنگام درس خواندن و آماده شدن برای کنکور این است که شاید فقط به حاشیه ها بپردازند و عده ای بر خلاف قبلی ها فقط به انتهای مسیر نگاه کنند و از سختی های پیش رو غافل باشند. ببینید دوستان شما زمانی که قراره از یه قله کوه بالا برید باید قبلش تجهیزات لازم رو مهیا کنید چون اگر مثلا آب خوردن برنداشته باشید و برید وسط راه آب تموم کنید، دیگه نه راه پیش دارید نه پس، هم صعود سخته هم اینکه بخواهیم برگردیم و از نو شروعی دوباره داشته باشیم!!
امیدوارم تا اینجا با مثال بالا منظور رو گرفته باشید، شما باید قبل از استارت برای کنکور تمامی ابزار مورد نیاز رو داشته باشید، که وسط راه نخواهید برگردید و از نو شروع کنید! پس قبل از شروع برای درس خواندن باید ابزار مناسب و کافی رو تهیه کنید. اما چطوری باید این ابزار رو تهیه کنید ؟

کتاب، کلاس و فیلم های کنکوری همه ابزارهایی هستند که شاید نیاز باشه شما نیز از اونها استفاده کنید ولی دقیقا دارید اشتباه میکنید اگر میخواهید بدون مشورت با یه متخصص و مشاور سراغ تهیه این ابزار برید، با یه مثال میخوام براتون داستان رو شفاف کنم. شما وقتی که مریض میشید مسلما میرید دکتر و از دکتر دارو میگیرید نه اینکه مستقیم برید داروخانه و تقاضای دارو بدید!! خصوصا اگر مریضی بزرگی داشته باشید! فکرشم سخته که قلبتون درد کنه و بعدش برید داروخانه و قرص قلب بگیرید! پس برادر من، خواهر من چرا اصرار داری بدون اینکه با یه متخصص مشورت کنی، بری و کلی کتاب، کلاس و فیلم بخری و بعدشم سال دیگه نتیجه نگیری و عالم و آدم رو به رگبار ببندی! بگی سازمان سنجش چنین کرد و چنان کرد! سهمیه ها منو نابود کرد! کلاس کنکورم خوب نبود و ….

اما پس باید چه کار کنیم؟
شما باید قبل از تهیه ابزار با یه متخصص صحبت کنید و متخصص براتون تجویز کنه کدوم ابزار برای شما مناسب هستش! متخصص تحصیلی چه شخصی هستش؟ بله یه مشاور یا دبیر با سابقه که دلسوزانه بتونه شرایط شما رو درک کنه و براتون علاوه بر برنامه ریزی درسی و تحصیلی ، منابع مختلف رو پیشنهاد بده و نزاره که بیجهت عمرتون رو تلف کنید!
اما هر مشاوری هم نمیتونه به شما کمک بکنه، مشاور خوب ویژگی های داره که در مطالب آینده براتون تشریح خواهم کرد.
دوست دارم با خوندن این مطلب از فکر اینکه از فردا دنبال کلاس کنکور باشید و این حرفها بیایید بیرون و به قضیه منطقی نگاه کنید! اول باید بفهمید واقعا به چه چیزی نیاز هست بعد برید سراغش همین و بس!


اگر سوالی در مورد پشت کنکور ماندن و یا نحوه تهیه ابزار دارید حتما کامنت بزارید تا پاسخ داده بشه

دوستدار شما

دکتر رضا فضایلی

رتبه 3 کنکور سراسری

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی