تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
ویژگی‌‌های مکان مطالعه

ویژگی‌‌های مکان مطالعه خوب باید چگونه باشد ؟

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

ویژگی‌‌های مکان مطالعه خوب باید چگونه باشد ؟ سوالات بسیاری پرسیده می‌شود راجع به اینکه کجا و در چه فضایی مطالعه کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد؟ و یتوانیم در امتحانات و کنکور نتیجه مناسبی کسب کنیم.

انتخاب مکان مطالعه ؟ بهترین مکان مطالعه خانه ، کتابخانه یا سالن مطالعه است؟ مسلما پاسخ به این سوال بسته به شرایط هر دواطلب متفاوت می باشد. نمیتوان گفت که کدام محیط به صورت کلی بهتر است. اما اگر در خانه نمیتوانید درست بخوانید بهتر به کتابخانه و سالن مطالعه بروید.

بر خلاف تصور معمول فضای مطالعه نباید خیلی ساکت و ایزوله باشد، چرا که این خود باعث حواس‌پرتی خواهد شد و از طرفی هم نباید خیلی شلوغ و پرتردد باشد که این خود نیز قطعا باعث عدم تمرکز می‌شود.

از ویژگی‌‌های مکان مطالعه این است که به لحاظ نور و دما نیز تامین باشد، به طور مثال نباید خیلی سرد و یا خیلی گرم باشد. مکان مطالعه باید از هرگونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی ایزوله باشد، سعی کنید تلفن همراهتان‌ را بیرون از مکان مطالعه قرار دهید. در مکان مطالعه فقط مطالعه کنید و این قانون را برای خود بگذارید که در مکان مطالعه خوابیدن ممنوع است.

توجه داشته باشید که این شما و رفتار شماست که به مکان مطالعه معنا می‌بخشد‌ و فضایی که قرار است فضای مطالعاتی شما باشد بدون رفتار صحیح مطالعاتی بی‌معناست.‌ با رفتارهای صحیح مطالعاتی مکان مطالعه‌ی خود را تعریف کنید تا بتوانید پیروز میدان باشید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی