تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
راهکار افزایش تراز

راهکار افزایش تراز : یادگیری ناقص را برطرف کنید!

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

راهکار افزایش تراز به ساده ترین شکل ممکن! یادگیری ناقص را برطرف کنید!

به این جمله توجه کنید: ترجیح این است که 4 درس را با عمق 100% بخوانید تا اینکه 8 درس را با عمق 50% بخوانید.

غالبا در عصر روز آزمون و به هنگام دریافت کارنامه با این دیالوگ‌ها از طرف دانش‌آموزان مواجه هستیم: من که همه‌ی درس‌ها را خوانده بودم، پس چرا ترازم پایین آمده؟ چرا درصدها پایین است؟ چرا تعداد غلط‌ها زیاد است؟ و… . وجه مشترک این دیالوگ‌ها این است: در هنگام پاسخگویی به سوالات، همه‌ی سوالات برایم آشنا بود.

حواستان به این موضوع باشد که برای یاد گیری کامل یک درس، باید مراحل یادگیری را طی کنید و این مسئله زمان‌بر می‌باش. وقتی شما بدون توجه به اصلِ نگاه به گذشته و بدون توجه به توانایی‌های خود مشغول مطالعه می‌شوید خود را ملزم به مطالعه‌ی کلیه‌ی درس‌ها و مباحث برنامه می‌کنید. اتفاقی که می‌افتد این است که شما برای اینکه به همه‌ی درس‌ها برسید مراحل یادگیری را به طور کامل طی نمی‌کنید و فقط سعی در اتمام وظایف خود دارید.

برای همین یادگیری شما سطحی می‌باشد. این یادگیری بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شود. برای همین است که در روز آزمون سوالات به نظر شما آشناست، ولی قابلیت حل آن را ندارید. یک مورد دیگر این است که “مگر قرار است در کنکور تمامی درس‌ها را 100% بزنیم ؟”

توصیه‌ی ما به دانش‌آموزان با توجه به وضعیت ترازی و زمان مطالعه “پرخوانی” درس‌هاست.

راهکار چیست؟

شما با توجه به توانایی خودتان “تعدادی” از درس‌های برنامه را انتخاب کنید، طوری که خیالتان راحت باشد حتما این درس‌ها و مباحث را به طور کامل یاد خواهید گرفت. یعنی در مدت زمانی را که در اختیار دارید به جای مطالعه‌ی مثلا 8 درس، بر روی 6 درس وقت بگذارید. طبعا زمان بیشتری برای هر درس و تمرکز و عمقی خواندن خواهید داشت. این‌گونه خیالتان راحت خواهد شد که در زمان مناسب تمام تلاش خود را انجام داده‌اید.

سوالی که دانش آموزان مطرح می‌کنند این است که آن دو درس باقی‌مانده را نخوانیم؟ اگر به برنامه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در برنامه دوره وجود دارد. اگر شما خیالتان بابت آن 6 درس راحت شود، در زمان دوره می‌توانید به آن 2 درس نخوانده بپردازید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی