تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
روش مطالعه دینی کنکور

روش مطالعه دین و زندگی کنکور

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

روش مطالعه دینی و زندگی کنکور چیست؟ اصلا دینی مگه روش مطالعه میخواد؟ بله که میخواد. شاید بشه گفت دینی یکی از محبوب ترین درسا در بین کنکوری هاست. به دلیل اینکه هم به مراتب فهمش ساده تره و هم اینکه کتاب دینی به نسبت بقیه کتابای عمومی بهتر نوشته شده و بخش زیادی از مطالب رو میشه از خود کتاب فهمید.

از کجا شرو کنم؟

خب اول میریم سراغ متن کتاب درسی. یک دور مطالعه سریع انجام میدیم و بعد میریم سراغ تست های اخیر کنکور سراسری و قسمت های سوال خیز و مدل طراحی سوال هارو بررسی میکنیم. حالا که با مدل سوالا اشنا شدیم بر میگردیم و عمقی تر کتاب درسی رو میخونیم.

با آیه ها چکار کنیم؟

سوالات دینی در سال های اخیر حدود70در صد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از آیات هست. این آیه ها میتونه به صورت ترکیبی با آیه های درسای دیگه و متن اون ها سوال بیاد. پس کاری که باید بکنیم ارتباط برقرار کردن بین مفهوم ایه با متن کتاب و بقیه آیات هست. حتما در کنار هر پراگراف آیه مربوط به اونو یاد داشت کنید. کتاب های کمک آموزشی در برقراری این ارتباط خیلی خیلی به شما کمک میکنند. حتما از کتابای مختلف کمک بگیرید و نکات ایات رو در کتاب درسی خودتون وارد کنید.

موقع مطالعه آیات به سوالات زیر پاسخ دهید:

1-موضوع اصلی آیه چیست؟

2- این آیه درباره چه کسی نازل شده؟

3- آیه از زبان چه کسی است؟

4-این آیه برای چه زمان است و ظرف تحقق آن چه زمانی میباشد؟

5- این آیه با کدام روایت و متن کتاب درسی مرتبط است؟

6- کلملات کلیدی آیه کدام اند؟

7- ایه با چه کلاتی شروع و با چه کلماتی پایان میابد؟

آیات دینی

دینی

آیات را همه جانبه یاد بگیرید!

خود آیه و ترجمه آن را به طور کامل حفظ کنید. سعی کنید از اول وسط و اخر آیه برای خودتون رمز بذارید. به گونه ای اگر در سوال اخر آیه دادند مفهوم اول آیه در ذهن شما نقش ببندد.

نکته: حتما در موقع مطالعه متن کتاب کلمات و جملات مهم رو هایلایت کنید. اینجوری خیلی راحت شب قبل آزمون میتونید در عرض چند دقیقا کل مطلب رو باز یابی کنید و به درصد خوبی در آزمون برسید.

تستم باید بزنیم؟

حتما! خیلی از دانش آموزان هستن که متن کتاب درسی رو حفظ اند اما نتیجه خوبی ازین درس نمیگیرین. این قضیه بیشتر بخاطر عدم مهارت اون ها در تست زنی درس دینی هست.

تست های کنکور در الویت اول هستند. بعد از اون دنبال سوالات تالیفی با ایده جدید و ترکیبی میریم. چون این مدل سوالات اخیرا در کنکور سراسری خیلی زیاده شده. خیلی از دانش آموزان سر جلسه فرصت نمی کننده به تمام سوالات دینی پاسخ دهند. برای برطرف کردن این قضیه، حتما تست های دینی را زمان دار حل کنید. حدود 15 تا سوال را جدا کنید و سعی کنید در حد اقل زمان ممکن پاسخ بدید.

نکته: سعی کنید تست های دینی با فاصله از مطالعه اون درس بزنید. چون وقتی مطلب را مطالعه میکنید به راحتی به سوالات پاسخ میدید و به نوعی سوالات را حیف می  کنید. این فاصله زمانی باعث میشود شما مطلب را از ذهن خود بازیابی کنید.

تکنیک های رسیدن به درصد 100 در دین و زندگی

با رعایت این نکات میتونید درصد خیل عالی در این درس بگیرید.

  • دینی در فواصل زمانی کوتاه مطالعه کنید. بجای اینکه امروز 2 ساعت دینی بخونید و تا دو سه روز دیگه مطالعه نکنید، هر روز نیم ساعت دینی بخوانید. و هر بار نیم نگاهی به مطلب قبلی داشته باشید. این کار کمک میکنه مطلب فراموش نشود.
  • سعی کنید هر شب روی دو یا سه آیه تمرکز کنید. به خوبی مفهوم آن را درک کنید و متن عربی آن را حفظ کنید.
  • بعد از گذشت چند روز از درس های قبلی تست زمان دار بزنید. با این کار دیگه نگران فراموشی درس دینی نباشید.
  • نکاتی که از تست ها متوجه میشید رو داخل کتابتون وارد کنید. اینجوری کتاب شما یه منبع کامل دینی کنکور میشود و به راحتی با مرور آن و دوره های زمانی مختلف از خیلی از دوستان خود جلو خواهید بود.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی