تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
بهترین ازمون ازمایشی

بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟  چرا باید در آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟  از نظر اکثرا دانش اموزان آزمون آزمایشی فقط برای مقایسه و بررسی سطح خود با دیگر دانش اموزان است. در حالی که شما با شرکت در ازمون ازمایشی بار ها بار ها شرایط کنکور را تجربه میکنید. اتفاق های مختلفی در ازمون ها برای شما می افتد که هر کدام تجربه برای سر جلسه کنکور خواهد بود. اینکه بتوانید بدن خود را عادت دهید که توانایی داشته باشد ۴ساعت رو صندلی بنشیند و خسته نشود،  قطعا تاثیر قابل توجهی بر روی جلسه کنکور خواهد داشت. از طرفی چیدمان و نوع طراحی سوال ها حد الامکان مشابه ازمون سراسری است. در نتیجه میتوانید کنکور سراسری را برای خود تداعی کنید. در این پست سعی میکنیم تا بهترین آزمون آزمایشی رو معرفی کنیم.

آزمون آزمایشی قلم چی

آزمون آزمایشی قلم چی

قلم چی یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین موسسه های کنکور است. کمتر کسی پیدا میشود که از خدمات اموزشی این موسسه استفاده نکرده باشد.

سطح سوالات

قلم چی همیشه تلاش داشته در طرح سوالات، نو آوری داشته باشد. سوالات این ازمون سطح بالایی داشته و تلاش به ارزیابی همه جانبه دانش اموزان دارد. به طور کلی میتوان گفت سطح سوالات به نسبت از سوالات کنکور سخت تر هستند. البته توجیهی که در مورد این موضوع مطرح میشود این است که، حل کردن سوالات سخت تر سطح کنکور باعث میشود حل سوالات کنکور سراسری برای دانش اموزان خیلی راحت باشد. این موضوع میتواند دو اثر متفاوت در افراد داشته باشد. دانش اموزانی که اعتماد به نفس پایینی دارند و یا خیلی وضیعیت درسی قوی ندارند خیلی زود نا امید می شوند. از طرف دیگر برای گروهی از دانش اموزان تمرین سوالات سخت یک نکته مثبت تلقی میشود.

برنامه راهبردی

ازمون قلم چی هر دو هفته یک بار برگذار میشود. این روند تاثیر به سزایی در روند اموزشی و یادگیری دانش اموزان دارد. وجود زوج درس ها، پنجره باز و ایستگاه های جبرانی باعث میشود دانش اموز بار ها مطالب را مرور کنید و عقب افتادگی خود را جبران کند. با توجه به همه این ها، در بین ازمون های مختلف قلم چی کم نقص ترین برنامه را دارد.

قلم چی در اخر سال سه ازمون جامع مطابق با بودجه بندی کنکور  برگزار میکند.

جمعیت آماری

قلم چی به علت قدیمی بودن، در بین ازمون های مختلف بیشترین جامعه اماری دارد. این جامعه اماری به شما فرصت میدهد که در فضای واقعی تری خود را با بقیه رقیبان مقایسه کنید.

کارنامه آزمون

کارنامه ازمون بعد از ‌ظهر همان روز در اختیار دانش اموزان قرار میگیرد. شما میتوانید در کارنامه نمره خام درصد دروس، تراز، نمودار پیشرفت تحصیلی، سوالات غلط و درست شما در ازمون و کلاسور ارزیابی و… مشاهده کنید. تراز های قلم چی به علت جامعه اماری بالا بیشتر قابل اعتماد است.

چند نکته در رابطه ها ازمون قلم چی

-ازمون های قلم چی نسبت به بقیه موسسات هزینه بالا تری دارند. در کنار آن دانش اموزان مجبور هستند مبالغ دیگری برای خرید کتاب های موسسه نیز پرداخت کنند.

-شرکت در ازمون های کانون باعث میشود شما در جو رقابتی سنگینی قرار بگیرید و افزایش تراز در این ازمون نیاز تلاش زیادی است.

-تعداد زیادی از رتبه های تک رقمی و برتر کنکور در ازمون های ازمایشی قلم چی شرکت کرده اند.

آزمون  آزمایشی سنجش

آزمون آزمایشی سنجش

سطح سوالات

سیستم آزمون‌ آزمایشی سنجش تحت نظر تعاونی سازمان سنجش هست. پس این تصور اشتباه است که طراحان آن با کنکور سراسری یکی هستند. این ازمون دارای سطح سوالات نرمال است.تست های دروس عمومی بسیار مشابه با کنکورسراسری است.

برنامه آزمون

برنامه این ازمون از فواصل زمانی منظم برخوردار نیست. تطبیق با این برنامه میتواند برای دانش آموزان که به مدرسه میروند دشوار باشد. اما میتواند برای داوطلبان پشت کنکوری مناسب باشد.

جامعه آماری

آزمون های سنجش دارای 10 مرحله است. در چهار ازمون آخر که به صورت جامع برگزار میشود دارای بیشترین جمعیت آماری در بین تمام آزمون ها هست. دراین جمعیت شما میتوانید به راحتی خود را با بقیه داوطلبان مقایسه کنید. معمولا رتبه ای که کسب میشود میتواند با اختلاف 500 نفر در کنکور سراسری کسب شود. شرکت در این آزمون های جامع به همه توصیه می شود.

کارنامه

کارنامه آزمون در روز بعد از آزمون در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. شامل رتبه، تراز،نمره خام و درصد در هر درس است. علاوه بر این ها رتبه معادل شما را در کنکور سال گذشته نیز بیان میکند.

نکته: این ازمون از لحاظ قیمت، مقرون به صرفه ترین آزمون آزمایشی است.

نکته:بنظر روش تراز دهی ازمون سنجش نسبت به بقیه موسسات به کنکور شبیه تر است.

بهترین آزمون آزمایشی ، آزمونی هستش که بتونه نقاط ضعف رو بهتر مشخص کنه، پس تحلیل آزمون رو جدید باید بگیرید.

آزمون آزمایشی گزینه دو

آزمون آزمایشی گزینه دو

سطح سوالات

تلاش همیشگی موسسه گزینه دو بر این بوده که سطح سوالات مشابه سوالات کنکور باشد. این موسسه تا حد زیادی در این امر موفق بوده و نسبت به ازمون های دیگر سطح مشابه تری با کنکور سراسری دارد. این تطابق در تمامی دروس دیده میشود و در طی تغییرات سولات کنکور، سوالات گزینه دو نیز به همان نسبت تغییر میکند.

برنامه آزمون ها

ازمون های گزینه دو هر سه هفته یک بار برگذار میشود. در طی برنامه هر درس حدود 4-6 بار مطالعه میشود. در این برنامه دروس دوازدهم بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. دلیل این کار این است که دروس پایه به طور کامل در تابستان در ازمون ها بررسی میشود.

جامعه آماری

گزینه دو نسبت به قلم چی جامعه اماری کمتری دارد. اما این تعداد هر ساله رو به افزایش است. یکی از آپشن هایی که گزینه دو برای رفع این مشکل به کار برده است، مقایسه نمره خام در جامعه اماری کنکور سال  های گذشته است. به این صورت رتبه و رشته های دانشگاهی افرادی که نمره خام مشابه شما در کنکور سال قبل داشتند را به شما نشان میدهد.

کارنامه

در بعد از ظهر آزمون هشت کارنامه مختلف در اختیار دانش آموز قرار میگیرد. این کار نامه ها به شما این اجازه را میدهد که به صورت حرفه ای سطح خود را ارزیابی کنید.

  1. کارنامه اصلی: شامل درصد خام، رتبه و میانگین درصد های خام کل دانش آموزان است.
  2. کارنامه تخمین رتبه در آزمون سراسری: به بیان ساده در این کارنامه به شما گفته می‌شود که شما با این درصدها در کنکور سال قبل چه نتیجه ای کسب می‌کردید.
  3. کارنامه زیر درس: در این کارنامه نسبت به سطح علمی خود در بخش‌های مختلف یک فصل از یک درس اطلاعات کامل به دست می‌آورید و به عنوان مثال متوجه می‌شوید تست های قرابت معنایی  را بهتر از تست های معنی لغات پاسخ داده‌اید.
  4. کارنامه تعیین سطح تحصیلی
  5. کارنامه تحلیل آزمون
  6. کارنامه روند تحصیلی
  7. کارنامه مشاوره‌ای آموزشی
  8. کارنامه رشته‌ها قبولی

دو نکته در مورد آزمون های گزینه دو:

-یکی از نقص های برنامه ازمون گزینه دو نداشتن ایستگاه های جبرانی رای دانش آموزانی که از برنامه عقب افتاده اند.

-تحمیل نکردن هزینه های زیاد میتواند یکی از نکات مثبت این موسسه  به شمار میرود.

آزمون آزمایشی گاج

آزمون های آزمایشی گاج

 

سطح سوالات

همه شما در طی دوران تحصیلی از کتاب های گاج استفاده کرده اید. آزمون های آزمایشی گاج همانند کتاب کمک درسی این موسسه از سطح بالایی بر خوردار است. میتوان گفت سوالات آزمون های گاج جز بهترین و استاندارد ترین سوالات در مقایسه با کنکور سراسری است.

برنامه آزمون

آزمون ها هر دو هفته یک بار برگزار میشود. این موسسه از نظر استراتژی برنامه ریزی خیلی مناسب عمل نکرده است. از نظر برنامه مرور و انعطاف پذیری برنامه برای دانش اموزانی که عقب افتاده اند ضعیف است.

جامعه آماری

این موسسه نسبت به بقیه موسسات جامعه آماری بالایی ندارد.

کارنامه

این موسسه چند کارنامه به دانش آموزان ارائه میدهد. کارنامه شخصی : شامل نمره خام و تراز شما به همراه  میانگین نمرات رتبه های برتر، رتبه در شهر استان کشور،  نمودار مقایسه شما با نمره مطلوب در هر درس ، رتبه در زیر گروه ها و… از ویژگی ها این کارنامه است. کارنامه جمعبندی که هر نیم سال یک بار ارائه میشود. این کارنامه، نمودار پیشرفت در هر درس، میانگین نمره تراز هر درس، نمایش فاصله داوطلب برای رسیدن به رشته دلخواه، نمودار پیشرفت کلی دروس اختصاصی داوطلب، اشکالات در مباحث، تاخیر و غیبت‌ها را نشان میدهد.

نکته: این آزمون دارای هزینه مناسب است و برای دانش آموزان مقرون به صرفه است.

امیدواریم که تا اینجا فهمیده باشید که بهترین آزمون آزمایشی کدام آزمون هستش و زودتر برای ثبت نام اقدام کنید و با برنامه درس بخونید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی