تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی

چگونه در ایام امتحانات کمتر بخوابیم؟

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

خواب کمتر در ایام امتحانات – همه ساله با نزدیک شدن به ایام امتحانات، مشکل خواب به یکی از دغدغه های اصلی همه دانش آموزان و دانشجویان تبدیل می شود. خصوصا آنهایی که در طی سال تحصیلی کمتر خوانده اند و به قول خودمانی تر شب امتحانی هستند. این افراد توقع دارند تا در ایام امتحانات خواب کمتری داشته باشند و با وقت بیشتری که صرف خواندن می کنند، نمره بهتری را کسب کنند. لذا یکی از پرسش های کلیشه ای و تکراری که ذهن آنها را مشغول به خود می کند این جمله است : ((چگونه در ایام امتحانات کمتر بخوابیم؟))

خواب کمتر

اما آیا خواب کمتر امکان پذیر است؟

چه راه هایی برای خواب کمتر وجود دارد؟

پاسخ را باید جور دیگری یافت، اگر دی پی یک معجزه هستید، سخت در اشتباه هستید. دانش آموزی که در طی سال تحصیلی به یک برنامه خواب مشخص عادت کرده است، نباید توقع داشته باشد، با شروع امتحانات این برنامه تغییر خاصی بکند، چرا که زمان مورد نیاز برای وفق دادن با شرایط جدید را از دست داده است. از همین روی شاهد هستیم افراد روی به استفاده از داروی های مختلفت اعم از گیاهی و شیمیایی و خدایی نکرده حتی مواد مخدر می آورند تا حتی یک ساعت بیشتر مطالعه داشته باشند.

اما راه چاره در چیست؟ پاسخ یک کلام است، یک هفته قبل از شروع از امتحانات خوابتان رو طوری تنظیم کنید تا در ایام امتحانات بدن به آن عادت بیشتری کرده باشد و مقاوتی در مقابل بیدار بودن شما در ساعات کلیدی نکند. اما از دانش آموزانی که تا پاسی از شب در شبکه های مجازی در حال گردش هستند و توقع دارند در ایام امتحانات نیز سحر خیر باشند و یا کمتر بخوابند. خواب کافی از موارد بسیار ضروری و مهم برای هر فرد می باشد که رابطه زیادی نیز با حافظه و تقویت تمرکز حواس نیز دارد. پس اگر در همین نزدیکی ها امتحان دارید حتما چندین روز قبل شروع به تمرین خواب بکنید تا بتوانید در ایام امتحانات بدون دغدغه درس بخوانید. البته نباید نقش دیگر موارد را نیز دست کم بگیرید، مثلا تغذیه نیز در میزان خواب موثر است، اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد، این است که شما ساعت خواب بدنتان را تنظیم کرده باشید. راستی یه نکته مهم این هستش که حتما سعی کنید مطالعه رو به ساعات اولیه صبح منتقل کنید و قبل از ساعت 12 بخوابید، بنا بر تجربه و تحقیقات مختلف میزان بهره وری در ساعات اولیه صبح چنیدن برابر ساعات پایانی شب می باشد.

دوستدار شما

مهندس رضا فضایلی

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی