تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی

کنار گذاشتن درسی در کنکور

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

کنار گذاشتن درسی برای کنکور اشتباهی بزرگ یا کاری درست؟

این یک سوال اساسی است که ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور را به خود مشغول کرده است

اما واقعاً پاسخ به این سوال چیست؟

بعضی از داوطلبان کنکور سراسری یک یا حتی چند درس را برای کنکور حذف میکنند با این استدلال که قدرت زیادی در آن درس ندارند و نمی توانند به تست های مربوط به آن پاسخ دهند که بعضی از آنها این تصمیم را در ابتدای راه مطالعه کنکور و بعضی دیگر در مهلت تعطیلات عید نوروز می­گیرند حال آنکه باید به این دسته از داوطلبان گفت که یکی از اشتباهات بزرگ در کنکور سراسری کنار گذاشتن یک درس است.

هر ساله و به طور معمول سوالات کنکور بدین صورت است که بخشی از مباحث آسان تر می باشند و بعضی دیگر مشکل تر حال پیش بینی آنکه قرار است چه مبحثی آسان یا سخت آورده شود سخت و گاهی غیر ممکن است به همین دلیل بارها شاهد این ماجرا بوده­ایم که داوطلبان ، یک درس را برای کنکور کنار گذاشته ­اند ولی در آن سال مباحث آسان تر از همان درس مطرح شده است حال آنکه داوطلبان با خواندن اجمالی آن درس هم می توانستند به سوالات آن بخش پاسخ گویند.

یکی از شایع‌ترین حالات برای این موضوع کنار گذاشتن درس ریاضی برای داوطلبان گروه علوم تجربی و انسانی و همچنین کنار گذاشتن درس عربی برای داوطلبان گروه علوم ریاضی است .

با کمی دقت می‌توان متوجه شد که چگونه هر ساله داوطلبانی که دروس اصلی و اختصاصی خود را با درصدی مشابه پاسخ گفته اند فقط با تفاوت بین دروسی که پیش­تر ذکر شد از هم فاصله زیادی گرفته ­اند.

کنکور سراسری همچون رقابتی تنگاتنگ است که گاهی حتی یک درصد اختلاف در پاسخگویی به یک درس می ‌تواند چندین هزار نفر باعث جابجایی رتبه آن فرد شود.

پس آگاه باشید که اگر حتی در درسی ضعیف هستید و یا فرصت کافی برای خواندن یک درس را ندارید حتی الامکان سعی کنید بخش های مهم آن درس را مرور کنید و یا نکات کلیدی و فرمول های مهم آن را به خاطر بسپارید تا اگر سوالی ساده از آن بخش مطرح شد درصد مربوط به آن را از دست ندهید.

درس حذف شده

نظرات و پرسش‌ها

۲ پرسش و دیدگاه

  1. آواتار احمد اسلامی احمد اسلامی مطرح کرد:

    بسيار عالي

  2. آواتار borna-ac.ir borna-ac.ir مطرح کرد:

    That is a well-mannered contrive because you. borna-ac.ir
    http://bit.ly/2NIsTmv

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی