تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
دیرشروع-کردن-کنکور

دیر شروع کردن برای کنکور

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

دیر شروع کردن برای کنکور موضوعی هستش که این روزا ذهن خیلی ها رو درگیر خودش کرده و بسیاری از داوطلبین که به من بصورت حضوری مراجعه میکنند با استرس این موضوع رو می پرسند که آیا ممکنه تو این زمان کوتاه نتیجه بگیرم؟شاید شمایی که الان در حال خوندن این مطلب هستید نیز دقیقا همین سوال رو داشته باشید. سعی میکنم تا به صورت خیلی ساده توضیحاتی رو بدم و خودتون بسنجید که چطوری میتونید توی مدت زمان کوتاه باقی مانده بهترین نتیجه رو بگیرید.
دیرشروع-کردن-کنکور

شما باید واقع باشید و در این مدت زمان کوتاه باقی مانده بر اساس واقعیت برای خود برنامه ریزی کنید، واقعیت آن چیزی است که باعث می شود شما نتیجه لازم را بگیرید نه هیچ چیز دیگری! واقعیت ها همان چیزهایی است که باید درباره خودتان و سطح درسی تان بدانید. کسی که معدل بسیار بدی داشته است و تاکنون هم چیزی را مطالعه نکرده است نباید در این مدت کوتاه توقع معجزه داشته باشد و از طرفی نباید هم نامیدانه درس نخواند، بلکه سراغ مطالب ساده و مشخصی برود که حجم زیادی را نیز در کنکور به خود اختصاص داده اند، اگر نمیدونید کدام مباحث ساده تر و پرحجم تر هستند حتما از یک مشاور خوب کمک بگیرید.

مراقب باشید که گول تبلیغات خصوصا تبلیغات دروغین در صدا و سیما و فضای مجازی را نخورید! مشاهده شده است که اخیرا برنامه هایی تحت عنوان قبولی پزشکی در 3 ماه منتشر شده است و میگویند شما با هر سطح درسی قبول خواهید شد! اما به جرات می گوییم آنها تنها یک هدف دارند و آن هم چیزی نیست جز خالی کردن جیب شما! چطور ممکن کسی که طی سال چیزی نخوانده است در این مدت کوتاه از بقیه پیشی بگیرید آن هم با بسته هایی که تاریخ مصرفشان بعضا گذشته است و برای تعدادی از تست های قدیمی!

اگر احساس میکنید که مطالب را خوب یاد نمیگرید معلم خصوصی بگیرید و نقاط ضعفتان را برطرف سازید. معلم خصوصی خوب می تواند مطالب مهم را نیز برایتان مشخص نماید تا شما با خیال راحت سراغ آنها بروید.

سعی کنید از افکار منفی دوری کنید و فقط درس بخوانید و به حاشیه ها کاری نداشته باشید. خصوصا خودتان را با هیچ کسی مقایسه نکنید، مقایسه بدترین سم کشنده در این مهلت است که مثلا بگویید فلانی اینقدر خواننده است چطور ممکن است من از آنها نتیجه بهتری بگیرم؟ شما فقط خودتان هستید و دیگران نیز خودشان هستند! هر کسی هر چقدر تلاش بکند و از مسیر درست پیش برود به هم اندازه شانس موفقیت دارد و همیشه یادتان باشد بسیاری از داوطلبانی که از مهرماه یا تابستان شروع به خواندن کرده اند، برعکس شما اکنون خسته شده اند و می خواهند کنکور را کنار بگذارند!

دکتر فضایلی-مشاور و مدرس کنکور سراسری

 

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی