تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
تحلیل آزمون مهمه ؟

آزمون بدون تحلیل ! اتلاف وقت و سرمایه طلایی

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

آزمون بدون تحلیل ! اتلاف وقت و سرمایه طلایی ، بله درست متوجه شده اید!
این روزها دانش آموزان زیادی به صورت حضوری و تلفنی از من سوال می پرسند که چرا با وجود ساعات مطالعه بسیار زیادی که دارند، نتیجه دلخواهی در آزمون کسب نمی کنند.
در بررسی عملکرد تک تک دانش آموزان و بررسی جزئیات برنامه ریزی و سبک مطالعه آنها معمولا ایرادی پیدا نمی شود. اما نکته عجیب عدم مهم در نظر گرفتن تحلیل آزمون و بررسی دقیق آن می باشد.

تحلیل آزمون های آزمایشی

چرا تحلیل آزمون

فواید جلسه‌ی آزمون برای دانش‌آموز بسیار زیاد است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدیریت زمان و جلسه‌ی آزمون، کنترل روحیات و هیجان درونی، ایجاد فراشناخت دانش‌آموز از خود و اطلاعاتش و در نهایت، یادگیری در جلسه‌ی آزمون اشاره نمود.

اما قسمت مهم کار این است که دانش‌آموز پس از پایان آزمون، وضعیت خود را به طور کامل مشخص کند و طبق نتایج این بررسی، بتواند برای آزمون‌های بعدیِ خود، نقشه‌ی راه کارآمدی طراحی کند. به کمک تحلیل آزمون است که دانش‌آموز می‌تواند متوجه شود که در کدام مباحث یادگیری او ناقص بوده است، در کدام مباحث تست‌های کمی کار کرده و تسلط کافی ندارد، در کدام مباحث بی‌دقت است و … .

دانش آموزی که صرفا جهت دیدن درصدها و تراز خود در آزمون ها شرکت می کند، همان بهتر که در آزمون شرکت نکند! در واقع بی راه نگفته ایم اگر بگوییم اهمیت تحلیل آزمون از خود آزمون دادن و خواندن آن نیز بالاتر است.

حداقل 80 درصد سوالات آزمون کنکور تکراری می باشند!

بارها دیده شده که موسسات مختلف برگزار کننده آزمون دردصد تطابق سوالات خود را با کنکور اعلام میکنند. معمولا حدود 80 درصد تطابق در تمامی دروس وجود دارد. حال فرض کنیم حتی 50 درصد تطابق وجود داشته باشد. پس با یک حساب سر انگشتی داوطلبی که سوالات همین آزمون ها را خوب یاد بگیرید و تحلیل کند به 50 درصد سوالات مسلط خواهد شد.

تسلط 50 درصدی که بسیار ساده تر از خواندن مداوم و بیهوده بسیاری از دانش آموزان می باشد. بسیاری علاقه دارند تست های زیادی را از کتاب های تست بررسی کنند. عملا بررسی تست کار خوبی است ولی به چه قیمتی ؟ آیا لزوما با افزایش تعداد تست یادگیری نیز افزایش می یابد؟ پاسخ واضح است : خیر! شما به عنوان یک داوطلب خوب باید ابتدا سعی کنید تعداد مشخصی تست های جامع را مشخص کرده و سعی در یادگیری 100 درصدی انها داشته باشید. اگر سوال یا مشکلی در آنها وجود داشت به کمک ابزار کمک آموزشی و یا دبیر خود سعی در رفع مشکل نمایید.

پس حال که در آزمون های آزمایشی گنجینه ای طلایی از سوالات در اختیار ما قرار می گیرید، چرا نباید سوالات را تحلیل کنیم و در یک دفتر منحصر به فرد یادداشت کنیم تا در آینده آگاهی دقیقی از مشکلات داشته باشیم؟

انشالله در مطالب بعدی روش صحیح تحلیل آزمون را نیز آموزش خواهیم داد. امید می رود شما عزیزان من بعد با تلاش و همت بهتری به تحلیل آزمون بپردازید و آن را دست کم نگیرید.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی