تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
سوالات شک دار

نه به سؤالات شک‌دار

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

نه به سوالات شک دار ! قدرت نه گفتن مهارتی است که با تمرین و تکرار به دست می‌آید. اگر بتوانیم به خودمان نه بگوییم و از پاسخ دادن به سؤالات شک‌دار پرهیز کنیم هم اشتباهاتمان کاهش می‌یابد و هم رشد خواهیم داشت. این کار باعث بهتر شدن نتای و افزایش تراز در آزمون ها نیز خواهد شد.

راهکارهایی برای افزایش توانایی نه گفتن به خود وجود دارد که به آن‌ها اشاره‌ی اجمالی می‌کنم:

1. دلیل نه گفتن را کشف کنید. ببینید چرا به سؤالات شک‌دار پاسخ می‌دهید. پیدا کردن دلیل، اولین گام در اصلاح است.

2. قرار نیست به سؤالات همه‌ی درس‌ها 100 درصد پاسخ دهید. نگاهی به کارنامه‌ی هدف‌گذاری خودتان بیندازید. نگاهی به کارنامه‌ی هدف‌گذاری دیگران بیندازید. هیچ کس در همه‌ی آزمون‌ها به همه‌ی سؤالات پاسخ درست نداده‌ است. پس حالا که قرار نیست به همه‌ی سؤالات پاسخ دهید، هدف‌گذاری چند از ده واقع‌بینانه داشته باشید و بر اساس آن سعی کنید به همان تعداد سؤالات پاسخ درست بدهید.

3. امکان ندارد که همیشه از خودتان راضی باشید. گاهی انتظارمان از خودمان بیش‌تر است و برای راضی و خوشحال بودن باید بیش‌تر تلاش کنیم.

4. سطح توقعمان را واقع‌بینانه در نظر بگیریم. به اندازه‌ای که تلاش کرده‌ایم از خودمان توقع داشته باشیم.

5. به جنبه‌ی مثبت نه گفتن توجه کنید. اگر از خیر سؤالات شک‌دار بگذرید می‌توانید وقت بیش‌تری برای سؤالاتی که می‌توانید پاسخ دهید بگذارید و با اختصاص فرصت بیش‌تر به آن‌ها به پاسخ درست برسید. با نه گفتن، تعداد اشتباهات کم خواهد شد. با نه گفتن می‌توانید بعد از آزمون، سؤالات شک‌دار را بررسی کنید و آن‌ها را به حافظه‌ی بلندمدت بسپارید.

6. هنگامی که به سؤال شک‌دار رسیدید یک دلیل کوتاه بیاورید که چرا نباید به آن پاسخ دهید. دلایل مختلف را قبل از آزمون در ذهنتان مرور کنید. می‌توانید یک متأسفم ساده به خودتان بگویید و از پاسخ به سؤال شک‌دار امتناع کنید.

 

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی