تخفیف
رزرو آنلاین پشتیبانی
انگیزه

بلند شو و ادامه بده

مطالعه‌ی نظرات و پرسش‌ها

هر کاری میکنید نمیتوانید پیشرفت کنید؟ توقع دارید با افزایش ساعت کطالعه پیشرفت کنید؟ حرفای دوستان باعث شده تا انگیزه هایتان را پوچ ببینید؟

انگیزهاین اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما دچار یک عدم رضایت از پیشرفت خود شده‌اید و دیگر حاضر نیستید از اشتباهات خود درس بگیرید. حالا دیگران روی افکار و رفتار شما تأثیر می‌گذارند و به جای شما تصمیم می‌گیرند:

– می‌خواهید هر طور شده ساعت مطالعه‌تان را به اندازه‌ی ساعت مطالعه‌ی دوست خود بالا ببرید. یک هفته تلاش می‌کنید و هفته‌ی دوم ادامه نمی‌دهید.

– می‌خواهید مثل یکی از دوستان خود که دیگر حاضر نیست به سراغ کتاب فیزیک برود، شما هم این درس را کنار بگذارید. چند روز بعد از کنار گذاشتن درس فیزیک از کار خود پشیمان می‌شوید.

– به کتاب و منابع دیگران غبطه می‌خورید. به‌سختی آن‌ها را تهیه می‌کنید ولی انگار کتاب‌های قبلی خودتان منطقی‌تر انتخاب شده‌ بودند.

مقایسه کردن خود با دیگران، شما را به حاشیه می‌راند و به دنبال حل موضوعی فرعی از کار اصلی‌تان بازمی‌مانید. مسابقه‌ی اخیر فوتبال ایران و ژاپن یک نکته‌ی آموزنده داشت: باید روبه‌جلو حرکت کرد. یک فوتبالیست همیشه به بازی و توپ و تور و حریف فکر می‌کند، نه چیز دیگر؛ درست مثل فوتبالیست ژاپنی که زمین می‌خورَد، برپامی‌خیزَد و گل می‌سازد.

نظرات و پرسش‌ها

پرسش یا دیدگاه خود را مطرح نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

رزرو آنلاین پشتیبانی